Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.8.2003, Štěpán Mrázek, článek
Dnešním dnem startuje Svět hardware v novém kabátě. Změny se však netýkají pouze samotného vzhledu, ale i nových funkcí, které jsme pro vás připravili. Věřím, že právě tyto novinky pro vás budou přínosem a proto jsem je stručně popsal ve svém úvodním článku.
novice (4) | 21.9.200316:32
Chybi mi moznost napsat Vam vzkaz, napr. kdyz si chci na neco postezovat, jako napriklad ted, kdy mi nevyskakuje okno s expertiadou, cimz nemuzu soutezit. Rovnez mivam problemy se zalogovanim, kdy jednou jsem zalogovany automaticky a jindy zase musim manualne.
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 22.9.200312:44
Díky za připomínky. O víkendu Expertiáda nejede ­(na základě připomínek mnoha čtenářů, kteří se jí mouhou účastnit jen v pracovní dny­), takže ani nevyskakuje okno a na homepage není informační řádek.

Konzola je už zapasaná v soupisu věcí k dodělání, určitě bude.
Odpovědět0  0
who (208) | 7.9.200321:48
cvicne sem si zkusil neprihlasenej napsat prispevek; opet mi to reklo ze uz tento login existuje; pri ceste zpet mi prispevek opet zmizel...kdo se rozepise pak ho to muze opravdu asi nastvat...

text zvetsovat nejde...nebo ho o pixelik dva; zvetsit; ale stale neni...

chci verit ze se neflakate;­))
Odpovědět0  0
who (208) | 3.9.200318:49
odkazy v clancich sou dost nevyrazne; to ze sou podtrzene nestaci; maji stejnou barvu jako text; kdyz nechci cist clanek; prolitnout a kliknout; link opravdu neni videt

kdyz kliknu na link jine stranky; je dobre pokud tam je target=_blank; tzn aby se to otevrelo do noveho okna...

jinak asi mate praci s ladenim systemu; ale trpi info; tak malo clanku sem na SH dlouho nezazil...
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 4.9.20039:15
Zdravím, my se ale vůbec neflákáme :­-­). Jen ty méně důležité články ­(to co bylo dřív v rubrice krátce­) již nejsou na titulní stránce, ale přestěhovaly se do aktualit ­(https:­/­/www.svethardware.cz­/news­). Denně jich bývá cca 5 až 8. No a také jsme přestali na titulní stránku dávat importované články z ostatních serverů ­(čtenáři to strašně kritizovali­).
Odpovědět0  0
who (208) | 4.9.200311:24
aktuality ctu; mate to podobne jako treba na zive nebo pctuningu; ty to dokonce taky generuji do jednoho souboru; to prave je docela divny; ale i tak se mi zda mene clanku;­)­)

taky byste mohli este trochu vyresit hledani; razeni podle datumu a podobne vychytavky;
Odpovědět0  0
MMx_gft2 | 1.9.200318:38
Buď su slepý, nebo zmizela rubrika ­"S Úsměvem­" Když už ste neměli v oný den zajímavé články, tak aspoň nějaký ten vtip dovedl zvednout náladu, ale teď ?
Nic moc
Odpovědět0  0
radyz (12) | 1.9.20038:29
moc pekne moc.
web je jednoznacne rychlejsi a podle meho nazoru i prehlednejsi.
Dobra prace.
Odpovědět0  0
Karel Bílek | 31.8.200320:50
Velmi jste mne potěšili Vaším novým kabátem neboť se mi zrychlilo natahování stránky což bylo v minulosti utrpení neboť se mi úvodní strámka natahovala dobré 3 minuty. A naví se mi líbí i Váš nový design. Výborně jen tak dále.
Odpovědět0  0
Jindru | 31.8.200313:17
je to asi narocny vychytat, kdyz ma nekdo 1600x1200 a jinej 800x600,
muzete ty blechy prozatim zvetsit ?
dik
Odpovědět0  0
juro | 30.8.200313:18
Rychlost je super, ale je treba to dopracovat. V IE som nenasiel chyby ale v Mozille ano. Pzri obr.:
http:­/members.chello.sk­/juvas­/mozila­-swh­-1.jpg
http:­/members.chello.sk­/juvas­/mozila­-swh­-2.jpg
K celkovemu designu :
1. Combo box ako prepinac medzi clankami mi pripada ako kontraproduktivny.
Preferoval by som keby sa cely text nacital naraz a obrazky ako miniatury odkazov na original.
2. Tabulky by mali byt tabulkami a nie obrazkami.
3. Skuste sa inspirovat na [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Glin | 12.9.200315:04
JO, ty chyby jsou tu stale i po temer 14 dnech! Straky jsou sice v mozille funkcni, ale takhle rozjety... to bych cekal od takoveho profesionalniho serveru vice. Timto si delate jen ostudu!

Jinak novy design se mi libi a prehlednost se asi take vylepsila. Dobra zmena je, ze uz tu nejsou clanky z ostatnich serveru jako PDA primichane do clanku sveta hardware. Je to super, jenom by to chtelo delat stranky poradneji ­(vym ze to neni lehky z vlastni zkusenosti ­- ale ja delam stranky pro radost pro neco vic nez 10 znamych a vy precijenom pro siroke ctenareke poublikum­).
Jinak kdyz tohle doopravite, tak si myslim, ze zmena je urcite k lepsimu!
Odpovědět0  0
who (208) | 29.8.200318:09
mozna bych se nebal udelat layout natvrdo; ­(tak kolem 770pixelu width­)
ma to svy vyhody
text se neroztahuje do zavratnych delek a clovek se pak neztraci mezi radky; ­(mam 21­" 1600x1200­)
nedela to bordel; pokud neni vse podchycene muze to bortit design;

na prehlednosti to neprida;
Odpovědět0  0
wylda | 29.8.200316:36
Maly pismo mi bylo celkem ukradeny nebot si v Mozile muzu libovolne zvetsovat pismo i presto, ze je stranka formatovana CSS. Jenze tady u vas to nemuzu pouzit nebot pri zvetseni pisma se ukusuje sponi cast a ja tak nemuzu docist stranku do konce ­(bez opetovneho zmenseni pisma­-grrr!!!!­). Vadilo mi to uz u Digimanie, proto jsem tam cetl jen clanky co me opravdu ­(hodne­) zajimaly. Jestli si s tim neporadite tak hlasuji pro stary design...

Dalsi vec ­- na notebooku s rozlisenim 1400x1050 se spravne roztahne pouze uvodni stranka ­(myslim tu prostredni cast mezi levym a pravym sloupcem­). U beznych clanku je stredni sloupec od pulky k pravemu sloupci cerny a nekompromisne mi to oreze i obrazky ­- napr. graf vyvoje cen. Pritom jsem velikost pisma nemenil. Takze mate dalsi minus bod ;c)
Odpovědět0  0
klobasa (6) | 29.8.200313:49
Byla to chyba nejprve databaze a nasledne chybne struktury prispevku v ni. Uz je to opravene. Chyba se tykala jen teto diskuse. Prispevky ma redakce a vyvojovy tym ve svych mailovych schrankach, takze ztracene nejsou a rozhodne je budeme brat v uvahu behem dalsiho ladeni a vyvoje.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 29.8.200313:43
Dobrý den, v této chvíli je to již opravené a snad budou všichni spokojení.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 29.8.200313:41
Dobrý den, bohužel několik příspěvků opravdu zmizelo ­(pár jsem jich psal osobně a na jeden z vašich jsem odpovídal­). Není to záměr, jen nějaké problémy s DB. Přesněji to určitě zodpoví moji kolegové programátoři.
Odpovědět0  0
who (208) | 29.8.200313:20
mam bohuzel pocit ze tady zm?zely naky prispevky; nevim zda umyslene; ale pokud nejakou chybou RS pak je to rozbity;­)

pak este to ze se nekdy odpovedi radej jinam nez pod prispevek kam sem chtel;(
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 29.8.200312:04
Mohl byste zkusit konkretizovat CO je ­"na druhý pohled­" nepřehledné ? Jedná se jen o velikost písmen nebo o celkové uspořádání webu ?

Uspořádání samozřejmě není konečné, ještě s tím určitě budeme experimentovat, hodně by nás ale zajímaly názory co změnit.
Odpovědět0  0
Bůh Entony | 28.8.200314:41
Malá písmenka, menší přehlednost, ale ta rychlost ­- brutálně suprová ­- ale mě to může být s mým připojením ukradený :­-­)­) ­(Musí být na stránce tolik obrázků..?)
Odpovědět0  0
bbh | 28.8.200311:42
Jsem velice zklamam, ze zustal zachovan sled komentaru od nejmladsiho­-nahore k nejstarsimu­-dole. Strasne spatne se to cte, protoze kdyz nekdo na komentar odpovida pak je sled zase naopak. Takze pokud chci pri cteni zachovat casovy sled tak musim neustale skakat nahoru a dolu.
Odpovědět0  0
Geralt z Rivie | 28.8.20039:27
Pekne, opravdu pekne. Par drobnosti by se sice porad naslo ­(napr. velikost pisma ci bily text titulni stranka na prechodu bile v modrou­), ale celkove hodnotim za jedna!
Odpovědět0  0
Medcin | 28.8.20039:12
Jednim slovem ­- BOMBA
teď jen nepolevit v obsahu. A hlavně neuzavírat smlouvu s nikým, kdo to chce mít brčálově zelené ;­-­)­))
Odpovědět0  0
Atavar | 28.8.20038:46
Ta rychlost načítání je super, tady jste udělali fakt kus práce! Večer bývám na modemu a těch 100 KB o kterých tu už někdo psal je vážně poznat :­) Jo a líbí se mi taky kalendář!
Odpovědět0  0
tttcz | 28.8.20038:42
Zajimalo by mne, na jakem CMS to je zalozeno? Nebo je to programovano temer od nuly?
Odpovědět0  0
klobasa (6) | 28.8.20039:28
Napsali jsme si vlastni Content Management System ­(cesky se tez rika redakcni system­), bezi na Linuxu a Jave, dB je Sybase, jako klienta pro zadavani clanku pouzivame Lotus Notes. Viz tez www.oxymedia.cz.
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 28.8.20039:32
Já bych snad ještě doplnil, že na redakčním systému oXyMEDIA běží i další z našich webů ­- Digimanie ­(www.digimanie.cz­).
Odpovědět0  0
tttcz | 28.8.200313:01
Diky za info. Nove stranky se mi libi vic nez ty stare. Take jsou tam detaily, ktere by se daly zlepsit ­(kliknuti na logo SH by se clovek dostal na titulni stranu, nazev titulni strana se spatne hleda, protoze je na prechodu svetle modre a text je bily­), ale to neni podstatne. Sam provozuji web pod pN­/eNvolution CMS a oxy se mi moc libi. Skoda, ze neni open source :)
Odpovědět0  0
(CZ)Otava | 28.8.20038:25
Z programoveho hlediska jso mozna stranky lepsi nez ty predchozi, ale jejich zakladnim smyslem by melo byt predavani informaci a ve vysssim rozliseni jsou NAPROSTO neprehledne :o­(­(­(­( To je krok vzad
Odpovědět0  0
bohy (2) | 28.8.20036:50
Je to pěkný ,ale písmenka jsou jako blechy a nejdou zvětšit!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????
Odpovědět0  0
novice (4) | 28.8.20032:39
Omlouvam se za to i ve slove modemisti.spravne samozrejme modemisty :­-­)­)
Odpovědět0  0
novice (4) | 28.8.20032:37
Rychlost nacitani dobra­-to je pro nas modemisti vyhoda. Konecne jsem se dockal odkazu na expertiadu. Jsem spokojen. ­(zatim)
Odpovědět0  0
Honzik_oldd (2) | 28.8.20030:27
Jsem velmi rád, že SHW upustil od tabulkového designu a přešel k CSS a tím se značně zrychlilo načítání stránek. Nicméně mám velké výhrady k velmi podstatným věcem a ty jsou ČITELNOST a PŘEHLEDNOST! Copak jste úplně zapomněli na podstatu webové stránky???
Odpovědět0  0
Petr Sticka | 27.8.200323:27
Jo, souhlas, dobrý. Ještě to bude chtít dotáhnout Slovník a asi stovku drobnějších nedodělků, ale je to dobrý, líbí se mi to. Celkem dobrý kód ­- jak nová Opera, tak Mozilla celkem v pohodě.

Koukal jsem se na hlavní stránku ­- oproti starýmu designu je to o nějakých 100kB kratší, to jde. A taky mám pocit že server posílá HTML stránky gzipovaný ­- ty články nabíhají fakt rychle.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 28.8.20039:46
Ano stránky se opravdu posílají komprimované, právě jsem s kolegy procházel log a titulní stránka má cca 50 až 55 KB a při přenosu se posílá komprimovaná na 30 až 32%. Reálně se tedy internetem posílá nějakých 13 až 15 KB. Dále se pak komprimují články a to na cca 40%, přičemž velikost dnešního hlavního článku ­(bez obrázků­) je nějakých 30 KB.

Komprese se týká pouze HTML stránky a nikoliv obrázků. Tohle vše ovšem platí pouze pro moderní prohlížeče ­(např. IE5 a IE6 či Netscape 7­). Pokud prohlížeč tuto funkci neumí pak se stránka posílá nekomprimovaná.

Titulní stánka má v tuto chvíli i s obrázky 156 935 B. Rád bych ještě zdůraznil, že ve starém redakčním systému se velikost titulní stránky blížila ke 300 KB!
Odpovědět0  0
seem | 27.8.200323:12
Jsem celkem spokojenej, je to lepčí než ten zastaralej předtim. Rychlost je dobrá, přehlednost by mohla být lepší a to logo taky neni nic extra, ale jinak fakt dobry..
Odpovědět0  0
Trockij | 27.8.200323:03
Grafika je super a jsem moc rád, že tu už nestraší články z jiných serverů. Taky je to o dost rychlejší!
Odpovědět0  0
Swap | 27.8.200322:12
No, proti tomu starýmu designu je to o pěkný kus dál, stránky se natahují o hodně rychleji ­(na mým dialupu je to HODNĚ cítit­), na LCDčku to vypadá dost dobře ­- mám pocit že webmaster to dělal spíš pro něj, na CRT jsou ty barvy trochu horší.

Rozhodně je to přehlednější než starý design, jen jsem chvíli hledal kde co je ­- je to asi i otázka zvyku.
Odpovědět0  0
Pletron | 27.8.200322:01
Take se mi vice libil stary design, ta pismenka jsou mala a nelze je zvetsit!
Ale snaha se ceni...
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 29.8.200310:23
Dobrý den,

na písmu pracujeme, je to ale otázkou pár dní. Nejpravděpodobnější řešení bude takové, že si budete moci uživatelsky nastavit velikost písma pro různé části webu.
Odpovědět0  0
stoupajc (1) | 27.8.200321:25
S tim bilym odkazem ­"titulni strana­" na obrazkovem pozadi webmaster poradne ulitnul....
Moc se mi tento design nelibi.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.